Välkommen till vår

WEBSHOP

drivs i samarbete med Runon AB

Köpvillkor Pace on Earth

Köpvillkor Pace on Earth

Pace on Earth Shop sköts av RUNON.SE (Runon AB, org.nr 559249-9569).

Företaget Runon AB har sitt säte i Bankeryd, Jönköping. Företagets postadress är Rosenvägen 12, 564 33 Bankeryd. Vill du komma i kontakt med ärenden gällande shopen, skicka ett mail till hello@runon.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort!

Allmänna villkor

Beställning

När du slutfört din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finns alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen bör du kontakta oss direkt via e-post på hello@runon.se.

Leverans

Våra normala leveranstider är 3-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: hello@runon.se.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms, eller 12% på kosttillskott. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive eventuella avgifter, moms och frakt.

Ångerrätt/retur

Som privatperson gäller din ångerrätt (ångerfristen) under 14 dagar från dess att du mottog varan. Detta gäller under förutsättning att varan är oanvänd, i oskadat skick och att originalförpackningen är oskadad. Det är viktigt att du förpackar varan väl om du skickar tillbaka den så att även originalförpackningen (ex. en skokartong) skyddas. Det är också viktigt att alla eventuella lappar, broschyrer och manualer returneras.

För att påbörja en retur, skicka ett mail till hello@runon.se där det tydligt framgår vilken vara du köpt, vilket datum du mottog varan och att du vill returnera varan. Ange också dina kontaktuppgifter (namn, adress, e-post, ordernummer samt vilka varor du returnerar) så att vi kan nå dig med instruktioner om hur du ska gå tillväga. I dagsläget står du som kund för returkostnaden själv.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den kommer framåtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du behöver alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Kontakta oss då på hello@runon.se

Klagomålet ska skickas direkt efter att defekten har upptäckts.

 

  1. Jag vill göra en reklamation, hur går jag tillväga?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till hello@runon.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om vi inte lyckasåtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vi tar inte heller ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi kan inte garantera inte att bilderna återger produkternas exakta utseende eftersom en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid att visa upp produkterna på ett så sanningsenligt vis som möjligt.

Integritetspolicy & GDPR

Vi vill att ditt val av oss ska baseras på förtroende. Det är väldigt viktigt för oss att skydda detta förtroende gällande personuppgifter och dataskydd. I samband med införandet av GDPR den 25 maj 2018 har frågor om integritet och dataskydd blivit en ännu större fråga och informationshanteringen blir mer komplex och viktig. E-handel idag är för många en daglig rutin och det är därav viktigt att hanteringen av personuppgifter görs på ett bra sätt. Vi tror på att alltid berätta sanningen om hur er personliga information hanteras.

All information hanteras med konfidentialitet, respekt och försiktighet. Vi tillhandahåller endast information om dig som är relevant för att leverera din beställning och hantera din betalning.

DU HAR RÄTT TILL:

Du har rätt att begära ett registerutdrag närsomhelst rörande den information vi samlat om dig.

Du kan närsomhelst få dina uppgifter ändrade.

Du kan närsomhelst få dina uppgifter raderade.

Du är alltid välkommen att komma med synpunkter och frågor gällande detta - vänligen kontakta jenni@paceonearth.se

Adress

Rosenvägen 12
564 33 Bankeryd
Sverige

Kontaktuppgifter

hello@runon.se (Tomas Ankarcrona för Runon AB)
jenni@paceonearth.se (för Pace on Earth AB)

Vi strävar efter att undvika samla in meta-data via t.ex. Cookies, pixlar eller Google analytics - annat än i de fall då det kan underlätta för navigering eller hjälp på Pace on Earth AB:s egna plattformar.